2014. január 3., péntek

Szívünk elrejtett embere

1Sám 16:7)
Mert az Úr nem azt nézi, amit az ember; mert az ember azt nézi, ami szeme előtt van, de az Úr azt nézi, mi a szívben van"
1 Péter 3
"Ne a külső dísz legyen a ti ékességetek, ne a hajfonogatás, arany ékszerek felrakása vagy különféle ruhák felöltése, hanem a szív elrejtett embere a szelíd és csendes lélek el nem múló díszével: ez értékes az Isten előtt."


Az Úr nem olyan mint mi emberek vagyunk. Egy párszor előfordult velem, hogy találkoztam valakivel és egyből megállapítottam magamnak, hogy az az illető szimpatikus, vagy unszimpatikus. Még nem szólt egy szót sem, de én már leszűrtem a következtetést. Miből? A külsőből. Ahogy kinézett. Isten nem ilyen. Ő nem azt nézi hogy nézünk ki, milyen ruhában vagyunk. Azt mondja, ne a külső legyen a mi ékességünk. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy ne adjunk magunkra. Egyáltalán nem.
Vannak olyan személyek, akik a külsejükkel vannak állandóan elfoglalva. Órákat töltenek a tükör előtt, azon gondolkodnak milyen színű legyen a hajuk, sima vagy göndör. Milyen színű legyen a szemhéjuk.....
Még férfiak közt is akad olyan, aki sok időt eltölt az ilyen dolgokra.
Még mielőtt valaki félreértené, az Úr egyáltalán nem azt akarja, hogy szakadtan, ápolatlanul járjunk. Természetesen fontos a külső, hiszen adnunk kell magunkra. Tiszta ruhában és ápoltan járjunk.
De!!!! Nemezt nézi az Úr. Nem ez az elsődleges szempont. Mire gondolok ezzel?
Lehet valakinek márkás ruhája, lehet minden ujján arany gyűrű, a nyakában a drága ékköves lánc, de attól eltérően ő saját maga tele van haraggal, gyűlölettel, rossz indulattal....
Nem a rajtunk levő darabok értékesek Istennek, hanem az, ami belül van. A "lélek el nem múló dísze".
Törődnünk kell a külsőnkkel és a belsőnkkel egyaránt.
A szív elrejtett emberével.
Miért?
Mert a szív elrejtett emberét ismerik meg.
Úgy viselkedünk, olyan az élet stílusunk, amilyen a szív elrejtett embere.
Mivel Isten bennünk él és Ő maga a szeretet,így nekünk a szeretetet kell képviselnünk itt a földön.

I.Kor.13/1-3
Ha embereknek vagy angyaloknak nyelvén szólok is, szeretet pedig nincsen én bennem, olyanná lettem, mint a zengő ércz vagy pengő czimbalom.      
És ha jövendőt tudok is mondani, és minden titkot és minden tudományt ismerek is; és ha egész hitem van is, úgyannyira, hogy hegyeket mozdíthatok ki helyökről, szeretet pedig nincsen én bennem, semmi vagyok.       
És ha vagyonomat mind felétetem is, és ha testemet tűzre adom is, szeretet pedig nincsen én bennem, semmi hasznom abból.

Lehet rajtunk ezernyi arany, lehetünk csinosak és szépek. Tehetünk bármit. ha szeretet nincs bennünk semmik vagyunk.

Az isteni fajta szeretetet csak akkor tudjuk gyakorolni, ha a szív elrejtett emberét nem hanyagoljuk el. Mert csak ez a fontos és csak ezt nézi az Úr. Mi van a szívünkben

Ámen


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése